خانه / ثابت صفحه اول / راز حراج 2000 تومانی

راز حراج 2000 تومانی

آیا شما هم این عبارت رو توی شهر خودتون دیدید؟

راز حراج 2000 تومانی

به نظر شما چرا هر تکه این اجناس رو فقط دوهزار تومان می فروشند؟

اینطور به نظر می رسد که اوضاع سخت برای شرکت های تولیدی باعث شد تا به راه های افزایش فروش فکر کنند

بالاخره یک طرح خلاق از سوی آنها ارائه شد این تقریبا همان راهکار چینی هاست!

تولید انبوه از هرچیزی که باعث می شود هزینه های تولید کمتر و کمتر شود.

در اصطلاح آن را هزینه سر به سر تولید می گویند.

با دقت در زندگی روزمره مردم به این نتیجه می رسیم که

معمولا کمترین پول خرد که ته جیب مردم مانده و به تنهایی برای خرید چیز با ارزشی نمی شد از آن استفاده کرد همین اسکناس های دوهزار تومانی بود.

بنا براین شرکت های تولیدی با این تفکر که مردم به راحتی چیز دوهزار تومانی را خواهند خرید

به فکر تولید بسیار زیاد لوازم  پلاستیکی ارزان قیمت کردند.

دوتا اتفاق می افتاد

اول اینکه پول خرد هایی که ته جیب مردم بود برای خرید از جیبشان خارج می شد و این عملا دردناک نبود

و دوم اینکه مشتری احساس برد می کرد زیرا قبلا همین کالا را با قیمت هایی مثل پنج هزار تومان می خرید.

بنابراین حراج دوهزارتومانی ظروف پلاستیکی یک اقدام هوشمندانه ی برد – برد بود.

حالا سوال مهمی به وجود می آید :

در کسب و کار شما چه کالایی و یا خدماتی هستند که می توان قیمت آن را به اندازه ی قابل توجهی پایین آورد؟

 

همچنین ببینید

درآمد پایدار چیست

درآمد پایدار چیست شما امروز رفتید سرکار؟ اگه امروز یا هر روز دیگه ای نتونید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *