خانه / تصمیم گیری / پدر معجزات ژاپن

پدر معجزات ژاپن

اصل کایزن

هر روز بهتر از دیروز

ژاپن در سال 1950 ویران شد و ژنرال «مک کارتی» در آنجا بود و سعی می‌کرد کارهایی صورت بدهد.

دکتر«ادوارد دمینگ» در آن سال توسط ژنرال «مک آرتور»  به ژاپن اعزام شد.

دمینگ که متخصص کنترل کیفی بود به درخواست اتحادیه‌ی دانشمندان

و مهندسان ژاپنی اصول کیفیت را به ژاپنی‌ها آموخت. وی چهارده اصل اساسی

را به انها آموزش داد و یک اعتقاد اساسی نیز در آنا به وجود آورد که تا به امروز پایه‌ی

کلیه‌ی تصمیم گیری‌های صحیح شرکت‌های عمده و چند ملیتی ژاپن بوده است.

آن اعتقاد اساسی این بود:« تلاش بی‌وقفه و پایان ناپذیر در جهت بهبود روز به روز کیفیت،

باعث می‌شود که ژاپن بتواند بازارهای جهانی را از آن خود سازد.»

دمینگ به ژاپنی‌ها آموخت کیفیت این نیست که به استاندارد معینی دست یابید بلکه کیفیت یک فرایند دائمی و روزمره است و پایانی برای بهبود کیفیت متصور نیست. خیلی‌ها آن موقع  دمینگ را دیوانه خواندند زیرا به ژاپنی‌ها قول داده بود که اگر اصل مزبور را به کار گیرند، ظرف پنج سال محصولات با کیفیت آنان بازارهای جهان را تسخیر خواهد کرد و ظرف ده الی بیست سال یکی از قدرت‌های اقتصادی جهان خواهندشد. هر چند که خیلی‌ها به او خندیدند اما ژاپنی‌ها حرفش را باور کردند و امروز از او به عنوان پدر معجزات ژاپن نام می‌برند. کلمه‌ی کایزن که باعث جایگاه ویژه‌ی ژاپن شد به معنی« پیشرفت مداوم » است.

 

همچنین ببینید

درآمد پایدار چیست

درآمد پایدار چیست شما امروز رفتید سرکار؟ اگه امروز یا هر روز دیگه ای نتونید …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *