خانه / ثابت صفحه اول / آیا از خستگی رنج می‌برید؟

آیا از خستگی رنج می‌برید؟

ورزش‌های چربی سوز

ورزش‌های قند سوز

چرا اغلب مردم از خستگی رنج می‌برند؟ بسیاری از مردم می‌خواهند در کوتاهترین مدت

بهترین و بالاترین نتیجه را بدست آورند برای همین با توجه به فشارهای عصبی و نداشتن

وقت کافی به ورزش‌هایی رو می‌آورند که به آنها ورزش‌های قند سوز می‌گویند با انجام

ورزش‌های قند سوز ذخیره‌ی گلیکوژن آنها به زودی تمام می‌شود و نظام سوخت و ساز

بدنشان به مصرف قند خون که دومین منبع سوخت و ساز است می‌پردازد و همین امر

باعث سر درد، خستگی و مشکلات دیگر می‌شود. چگونه می‌توان ورزش‌های قند سوز

را به چربی سوز مبدل کرد؟ می‌دانیم که ورزش‌های چربی سوز بیشتر اکسیژن مصرف می‌کنند

و شامل تمرین‌های معمولی هستند که می‌توان آنها را به مدت طولانی انجام داد. ساده‌ترین راه تبدیل ورزش‌های قند سوز به چربی سوز کند کردن حرکات است ورزش‌هایی نظیر پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری، دو آهسته می‌توانند به صورت قند سوز یا چربی سوز انجام شوند. در هنگام انجام، اگر ضربان قلب کند باشد این ورزش‌ها چربی سوز و اگر تند باشد قند سوز به شمار می‌آیند.

خبر خوب این است که محققان به این نتیجه رسیده‌اند که دو یا سه مرتبه ورزش کوتاه ( 10 دقیقه ) در طول روز می‌تواند به اندازه ورزش‌های بلند مدت تاثیر گذار باشد. کلید کار این است که روی شدت تمرکز کنید و از زمانی که دارید هوشمندانه استفاده کنید.
چطور به ورزشی که می‌کنیم شدت اضافه کنیم؟ فعالیت‌هایی که تاثیر بالایی می‌گذارند را امتحان کنید از جمله، دویدن، طناب زدن یا پلایومتریک. اگر از چنین ورزش‌هایی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید ورزش‌هایی با شدت کمتر را امتحان کنید اما اگر می‌خواهید چنین کاری بکنید، سرعت و دامنه حرکات را باید افزایش دهید تا سرعت ضربان قلب بالا برود.

همچنین ببینید

درآمد پایدار چیست

درآمد پایدار چیست شما امروز رفتید سرکار؟ اگه امروز یا هر روز دیگه ای نتونید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *