خانه / ثابت صفحه اول / اهداف اساسی باشگاه مشتریان

اهداف اساسی باشگاه مشتریان

چه کسانی به باشگاه مشتریان نیاز دارند؟

ایجاد حس وفاداری در مشتریان

یکی از اهداف اساسی باشگاه مشتریان فعال کردن مشتریان و ایجاد حس وفاداری در مشتریان کنونیست،

ایجاد وفاداری که به وسیله ی فراهم کردن ارزش هایی فراتر از ارزش های ذاتی کالا یا خدمات توسط شرکت پی گرفته می شود.

مشتریان بلند مدت نسبت به مشتریان موقتی سودآورترند باشگاه مشتریان هم براساس

این منطق تاسیس می شود هر اندازه مشتری وفادار تر باید و هر چه بیشتر حفظ شود، او فروش و سود بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

سه دسته از شرکت ها نیاز به راه اندازی باشگاه مشتریان دارند:

گروه اول: شرکت هایی که در مشکلات عمیق و اساسی کانال عرضه و فروش محصول

یا خدمات گرفتار شده و چاره ای جز ایجاد تحول در فرایند فروش ،بازاریابی و تبلیغات ندارند.

دومین گروه: شرکت هایی که مشکلی در عرضه ی محصولات ندارند ولی برای مقابله با تهدیدات

آتی از جمله رقبای تازه دگرگونی در رفتار خرید، قوانین و مقررات، نیاز مشتریان، محیط اقتصادی،

تکنولوژی های جدید و … این نیاز جدید بازاریابی و تبلیغات را درک  کرده اند

سومین دسته: شرکت هایی که در وضعیت عالی قرار دارند و در حال و آینده9 ی خود مشکلی نمی بینند

ولی به دنبال کشف فرصت های تازه و نو ، جهت پیشی گرفتن از رقبا و افزایش سهم بازار هستند .

هدف اصلی باشگاه مشتریان افزایش دانش سازمان درباره ی مشتری و به

واسطه ی آن افزایش تناسب روز افزون محصولات با نیازها و خواسته های مشتریان است.

همچنین ببینید

استفاده از زمان

تک کاری

کارهای کلیدی قدرتمندترین ابزار مدیریت زمان انجام فقط یک کار در هر زمان، یکی از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *