جذب مشتری

هشت گام طلایی برای جذب مشتری

مشتری ولی نعمت است

عادت کرده ایم که بگوییم مشتری ولی نعمت است اما با این واژه فاصله ی زیادی داریم،

برای جذب مشتری نه گام طلایی وجود دارد که با درک آنها خواهیم توانست مشتری را به سمت خود جذب کنیم.

برای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی قافل نشویم:

اگر مشتری قدیمی فکر کند که اهمیت خود را از دست داده از شما دور می شود.

پس از بروز مسئله «از نظر ارتباط با مشتری» هر چه سریعتر آن را حل کنید:

در ارتباط سازمان با مشتری امکان دارد مسئله یا شکایتی به وجود بیاید.

شکایت تبدیل به ابراز نظر مثبت و موجب افزایش وفاداری مشتری خواهد شد.

همکیشه حالت بدون باخت بخ وجود بیاورید:

هیچگاه مشتری نباید بازنده باشد. دو راه حل وجود دارد که هم مشتری و هم فروشنده برنده باشد:

الف) فروشنده برای حفظ مشتری در مواردی سود کم را تحمل کند.

ب) دادن پاداش ،در هر معامله سود فروشنده اندکی کمتر می شود

ولی با افزایش تعداد مشتری ها این کمبود جبران خواهد شد .

همیشه حق با مشتری نیست ولی مسئله ی مهم تفهیم این موضوع به مشتری است:

اغلب مشتری مرتکب اشتباه می شود اما کارکنان واحد فروش باید بتوانند به مشتری تفهیم کنند

که اشتباه از جانب او است ولی باید در این کار ظرافت عمل وجود داشته۹ باشد.

مشتری خواستار لذت است نه تامین رضایت است:

فقط تامین رضایت مشتری موجب ایجاد وفاداری وی نسبت به سازمان نخواهد شد. اگر سازمان ها بتوانند

با مشتری صمیمی شوند و به خواست مشتری گوش دهند موجب خواهند شد که آنان از این رابطه لذت ببرند.

نباید فراموش کرد که مشتری حق انتخاب دارد:

از آنجا که بازارها روز به روز بیشتر می شوند هیچ سازمانی نمی تواند در مورد وفاداری مشتریان مطمعن باشد

هر سازمانی که متوجه وجود فرصتی شود باید تماس های خود را با مشتریان بیشتر و رابطه را تقویت نماید.

برای پی بردن به خواسته های مشتری به حرف های او گوش فرا دهید:

یکی از سریعترین راه ها برای از دست دادن مشتری این است که انها را نادیده گرفته و به آنها توجه نکنیم.

درباره ی کالا و خدمات دیدگاه مثبت داشته باشید :

کسانی که برای یک سازمان کار می کنند باید در ورد آن سازمان و محصولات آن همواره تصویر مثبتی به مشتری ارائه کنند .

خود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید:

هر قدر مشتری را بیشتر درک کنید توازن بین و محصول به صورتی در می آید که کفه ی ترازو به نفع مشتری سنگین تر خواهدشد.

 

 

 

همچنین ببینید

تبلیغات کم هزینه

چگونه از تبلیغات رقیب سود ببرید

از تبلیغات دیگران استفاده کنید تبلیغات کم هزینه اگر تمام کارها به ناکامی بینجامد ممکن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *