خانه / ثابت صفحه اول / مارک تجاری

مارک تجاری

برای تثبیت نام تجاری چه باید کرد

قوانین تثبیت نام تجاری

امروزه با ظهور پدیده ی دهکده ی جهانی ، سازمان ها می بایست با به کار گیری استراتژی های نوین،

کسب و کار خود را از دنیای واقعی به دنیای مجازی انتقال دهند از جمله مارک تجاری خود را . اغلب مشتریان

حتی حاظرند برای یک مارک تجاری قدرتمند بهای بیشتری بپردازند. شرکت ها به کمک علائم تجاری قدرتمند

می توانند خود را از نظر راهبردی برای آینده تثبیت کرده و با رقبای بالقوه ای که بازارهای جهانی را تحت کنترل دارند به طور موثر رقابت کنند .

برخی از قوانین تثبیت نام تجاری:

قانون اول، قانون گسترش:

قدرت یک نام تجاری نثبت معکوس با گسترش آن دارد. وقتی یک شرکت در ذهن مصرف کننده

برای یک کالای خاص یا یک طبقه بندی خاص حک می شود این تثبیت به مرور زمان بیشتر می شود

اما زمانی که نام تجاری خود را بر روی انواع مختلفی از کالا می گذارند در واقع ایت تاثیر بین انها

تقسیم می شود لذا باید دامنه را محدود کنیم و در حیطه ی کاری خود متمرکز شویم.

قانون دوم، قانون شهرت:

یکی از راه های معروف شدن پیش گام بودن است. به این معنی که حتی اگر نمی توانیم در یک طبقه بندی کلی

اول باشیم می توانیم دریک زیر طبقه و یک مقوله اول باشیم و صرف تولید یک کالای جدید در یک طبقه بندی خاص به شهرت نمی رسیم.

قانون سوم، قانون تبلیغات:

بعد از اینکه نام تجاری خلق شد برای اینکه در گردونه ی رقابتی محو و کم رنگ نشود باید به تبلیغات بپردازد.

هزینه سرسام آور تبلیغات شاید نتواند بهای خود را بپردازد اما باعث می شود رقبا مجبور به صرف

هزینه های هنگفتی در همین راستا شده و اگر توان مالی آن را ندارند ناچار به تبعیت از ما حرکت می کنند.

قانون چهارم، قانون واژه:

نام تجاری بهتر است کوتاه ، ساده ومختصر باشد تا در نقل شفاهی راحت تر بیان شود وقتی مایلید

یک نام تجاری خلق کنید سعی کنید واژه ای را

از محصول خود تثبیت کنید که به هیچ شرکت و سازمانی تعلق ندارد.

قانون پنجم، قانون اعتبار:

اگر بتوانیم نام تجاری خورا تثبیت کنیم می توانیم در آن ادعای اصالت کنیم وقتی نام تجاری

به خوبی و قدرتمند تثبیت می شود حتی ادعاهای ما بر ادعای رقبا برتری می یابد.

قانون ششم، قانون کیفیت:

کیفیت مهم است اما نام تجاری تنها با کیفیت ساخته نمی شود. ابتدا باید نام تجاری خود را تثبیت کنید

و البته محصول با کیفیت بالا ارائه دهید و هرگز تصور نکنید

که کیفیت به تنهایی قادر به خلق نام تجاری شما خواهد بود .

قانون هفتم، قانون نام:

در دراز مدت مارک تجاری جز یک نام نیست و همان طور که گفتیم باید دامنه ی خود را محدود کرده

و در کوتاه مدت به تثبیت نام تجاری خود بپردازیم. اما در دراز مدت تنها چیزی که از کمپانی شما می ماند یک نام است.

قانون هشتم،قانون هم خانوادگی:

در حالی که شرکتی از شهرت خوبی برخوردار است می تواند با اضافه کردن نام دوم به انتهای نام اصلی موج گسترش محصول جدید شود.

قانون نهم، قانون شکل:

یک آرم تجاری باید به گونه ای طراحی شود که خیره کننده باشد. در طراحی آرم باید از اشکال

ساده استفاده کنیم و شکل هایی که از عناصر متعدد تشکیل شده را به کار نبریم. مانند آرم شرکت نایک.

قانون دهم، قانون رنگ:

یک نام تجاری را باید رنگ متضاد رقیب اصلی خود را انتخاب کند . اگر پیش گام هستید نزدیکترین

رنگ به محصول خود را انتخاب کنید . بهتر است از رنگ های اصلی و مشخص به جای رنگ های ترکیبی استفاده شود.

 

همچنین ببینید

سرعت عمل

سرعت عمل

عمل گرایی حس فوریت حس فوریت ایجاد کنید. با سرعت زیاد کار کنید. عمل گرایی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *