بازار هدف

چند پرسش که باید قبل از مشخص کردن

بازار هدف خود پاسخ دهید

هر قدر شما بهتر مشتری خود را بشناسید کسب و کارتان هم سریعتر رشد کرده و گسترش پیدا می کند.

در ابتدا سعی کنید که مشکلی که محصول یا خدمات شما حل کند را درک کنید . با استفاده از

این اطلاعات به مشخص کردن این که چه کسی مایل به پرداخت پول برای راه حل شماست کمک کنید.

  1. چه کسی قبلا از من خرید کرده است؟

برای اصلاح بازاریابی هدف و استراتژی قیمت گذاری خود می توانید بینش های ارزشمندی با عرضه ی محصول

در فاز آزمایشی و اجازه دادن به مشتریان بالقوه برای اینکه با کیف پول خود حرف بزند به دست آورید.

  1. آیا من میزان دسترسی خود را دست بالا می گیرم؟

ساده است فرض کنید که اغلب افراد به محصول یا خدمات ما نیاز دارند اما به جای فکر کردن در مورد

این فرضیات به گروه هایی از مشتریان بالقوه برای دریافت تصویر واقعی تر از مخاطب خود دسترسی پیدا کنید و تلاش های بازاریابی خود را خاص تر و محدود تر کنید.

  1. شبکه ی من چه فکری می کند؟

شما با استفاده از شبکه های اجتماعی خود می توانید بازخورد رایگان دریافت کنید بسیاری

از افراد در شبکه های شما تمایل خواهند داشت که در مورد محصولات یا خدمات شما نظر بدهند و پیشنهاد هایی داشته باشند.

  1. آیا فرضیات من براساس دانش و تجریبات شخصی هستند؟

تجربه و دانش شخصی شما می تواند شما را به این باور برساند که بازار هدف خود را حتی قبل از اینکه تحقیقی در این زمینه انجام دهید درک کند.

  1. مدل درآمدی من چیست؟

تصور کنید که چگونگی کسب درآمد شما می تواند به شما در پیدا کردن بازار هدفتان کمک کند .

  1. محصول یا خدمت خود را چگونه خواهم فروخت؟

استراتژی خرده فروشی شما می تواند بازار هدف شما را مشخص کند. برای مثال یک کسب

و کار که فقط به صورت آنلاین است ممکن است مشتریان جوانتری نسبت به فروشگاهای دیگر

داشته باشد. یک کسب و کار غیر آنلاین و سنتی می تواند مشتریان هدف شما رافقط به افراد محله ی شما محدود کند.

  1. رقبای من چگونه شروع کردند؟

ارزیابی استراتژی بازاریابی رقبا می تواند به شما در مشخص کردن مشتری هدفتان کمک کند

اما به سادگی از رویکرد بازاریابی بزرگترین رقیب خود کپی برداری نکنید. شما باید روش منحصر به فرد خود را داشته باشید.

 

همچنین ببینید

جهانی شدن شرکت ها

شناسایی بازارهای جدید

شرکت‌هایی که در هوای جهانی شدن هستند به دنبال کیفیت در زمینه‌ی شناسایی این بازارها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *