خانه / مدیریت کسب و کار / تجربه قابل اتکا مشتریان

تجربه قابل اتکا مشتریان

مدیریت تجربه مشتری (CME)

یک تجربه خاص و منحصر به فرد

هدف مدیریت تجربه مشتری(CME) ارائه یک پیشنهاد و تجربه برجسته و قابل اتکا به مشتریان است،

به طوری که مشتریان ارتباط عاطفی،  دائمی و سودآوری را با شرکت آغاز کنند. در واقع (CME) به بررسی

این لحظه های حساس می پردازد و اطمینان حاصل می کند که شرکت،

کارمندانش، محصولاتش و به طور کلی خط مشی که دنبال می کنند ، همراستا با استاندارد های روز باشد.

مدیریت تجربه مشتری:

این روش به شرکت ها برای ارزیابی، طراحی، اندازه گیری و اجرایی کردن پیشینه مشتری مداری کمک رسانی می کند.

در نتیجه اینکه این همسویی با مشتری به جای اینکه طبق تجارب شخصی و اتفاقی افراد صورت گیرد

بر حسب روش های علمی و قابل تکرار صورت می پذیرد و مشتری را همواره برای شرکت حفظ می کند.

اهمیت مدیریت تجربه مشتری :

در درنیای کسب و کار امروزی ، مشتریان به دنبال کالاهای عالی و با بهترین کیفیت هیتند

و در مقابل کسب و کارها به دنبال کسب سود بیشتر و کاهش هزینه ها هستند.

که این دو رویکرد در ظاهر دارای تضاد هستند اما در واقع همزاد هم هستند و شرکت باید

به هر دو اینها توجه لازم را داشته باشد.با مدیریت تجربه مشتری کسب و کارها نه تنها

به حداکثری رضایت مشتریان دست می یابند بلکه می توانند افزایش سود و حداقل هزینه ها را نیز برای خود فراهم کنند.

مزایای مدیریت تجربه مشتری:

در راستای دست یابی به اهداف کسب و کار ، مواردی وجود دارد که همیشه در کنترل شما نخواهد بود

مانند کیفیت مواد اولیه، کانال های توزیع و انتظارات مصرف کنندگان نهایی.

با مدیریت تجربه مشتری می توان به افزایش سوددهی شرکت یا کاهش هزینه ها دست یافت .مانند:

افزایش وفاداری مشتریان و توسعه فرآیند خرید مجدد

ایجاد مزیت های رقابتی برجسته و دستیابی به رهبری بازار

افزایش درآمد و سوددهی کسب و کار

افزایش سهم بازار

افزایش مشتریان سود آور

توانایی، نوآوری های هدفمند و معرفی محصولات جدید

افزایش تعهد کارکنان سازمان و مدیریت ریسک سازمانی

 

 

 

همچنین ببینید

اندازه گیری تورم

محاسبه ی تورم

تورم چگونه اندازه گیری می شود اندازه گیری تورم محاسبه ی تورم برای دولت و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *