خانه / مدیریت کسب و کار / مشتری مداری

مشتری مداری

چه کار کنیم

مشتری فرار نکند !

برخی از فروشندگان همواره فکر می کنند بهترین رفتار را در جهت جذب مشتری انجام می دهند

از این رو رفتارهای نسنجیده برخی از فروشندگان سبب فرار مشتری و از دست دادن فروش می شود.

اگر شما هم از این دسته فروشندگان هستید ، از کارهای زیر غفلت نکنید:

نیازهای مشتری را بشناسید:

قبل از اینکه نیازهای مشتری را بشناسید شرح مبسوطی درباره ی شرکت خودتان ندهید.

مشتری قبل از هر چیزی می خواهد بداند آیا شما می توانید به خواسته های او پاسخ دهید؟

فراموش نکنید که فقط بعد از این مرحله ممکن است مشتری علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی شرکت شما باشد.

به مشتری گوش بدهید :

برخی فروشندگان بدون توجه به سوالهای مشتری ،می کوشند به هر ترتیب کالاها و خدمات

خود را به وی قالب کنند. اگر به سوالات مشتری گوش نمی دهید بی جهت وقت تلف می کنید.

درباره ی ویژگی های کالا و خدمات خودغلو نکنید:

یک بار با فروشنده ای ملاقات کردم که ادعا می کرد برنامه آموزشی شرکت او بی نظیر است.

وقتی از او توضیح خواستم به موردی اشاره کرد که در برنامه همه شرکت های مشابه وجود داشت

و هیچکدام نیز آنرا به رخ مشتری نکشیده بودند . این فروشنده بلافاصله اعتبار خود را از دست داد و همه رشته هایی که بافته بود پنبه شد.

پر حرفی نکنید:

فروشندگان خبره از اهمیت سکوت آگاهند و به خوبی می دانند که چگونه از آن استفاده کنند.

متاسفانه بسیاری از فروشندگان از فرط پرحرفی ، از این نکته غافلند که باید به مشتری فرصت تفکر و ابراز نظر داد.

به نیازها و خواسته های مشتریان خود کاملا توجه کنید و برای وقت آنها ارزش بیشتری قائل باشید.

مطمعنم که در این صورت احتمال معامله و رسیدن به منافع مشترک بسیار افزایش می یابد.

 

 

همچنین ببینید

نظم و انضباط

اهمیت تعیین موقعیت مناسب کاری افراد

هیچ کس چیزی را که به زمین افتاده نمی‌خورد هر چیز سر جای خودش برنج …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *