خانه / ثابت صفحه اول / عوامل تعیین قیمت

عوامل تعیین قیمت

قیمت تعیین کننده نیست

بها و ارزش کالا یا خدمات

 

چند راهکار و استراتژی که به شما کمک خواهد کرد قیمت کالا و خدمت خود را افزایش دهید

و یا بتوانید به توافقی سودآور دست یابید. عوامل مختلفی ارزش و قیمت کالا و خدمات شما را در ذهن مشتریانتان تعیین می کنند.

این عوامل عبارتند از:

مشکل و نیاز مشتری شما تا چه حد حاد می باشد؟

آنها تا چه اندازه مهارت و دانش شما را پذیرفته اند؟

راه حلی که شما ارئه می کنید تا چه اندازه خاص ومنحصر به فرد است؟

مشتریان در حال حاظر به چه چیزی نیاز فوریتی دارند؟

هر چقدر مشکل مشتری ها بزرگتر و حادتر باشد راه حل شما از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود.

البته از مشتری یا مراجع خود نباید انتظار داشته باشید در اولین ملاقاتش با شما همه چیز را با شما

در میان بگذارد . شما باید اعتماد افراد را جلب کنید. ارزش و بهای کالا و خدماتی که شما ارائه می کنید

به میزان دانش و مهارت شما در حرفه خاص خودتان بستگی دارد. شما به عنوان فردی که می خواهید

کارشناسی برجسته و مطرح در عرصه اقتصاد باشید چگونه می توانید دانش و مهارت خود را افزایش دهید؟

راه های مختلفی برای این کار وجود دارد:

یکی از آسانترین روش ها نوشتن مقالات مختلف می باشد. راه دیگر سخنرانی در انجمن ها، کنفرانس ها، همایش ها، و میزگردهای اقتصادی می باشد. یک سخنرانی ۱۵ دقیقه ای نیز به شما کمک خواهد کرد تا مهارت لازم را پایه ریزی کنید. در اینترنت نیز چنین میزگردهایی را که به حرفه شما مربوط می شوند جستجو کرده و در آن شرکت کنید تا از آن طریق مشکلات افراد را نیزپاسخ دهید و راه حل ارائه دهید.

با انجام این امور شما به عنوان یک کارشناس مطرح خواهید شد. هرچقدر که شما از نظر مشتریانتان فردی با تخصص کم باشید ، آنها قیمت پایین تری را برای کالا و خدمات شما پرداخت خواهند کرد و البته قیمت از نظر آنها مسئله مهمی خواهد بود.

آخرین عامل در تعیین قیمت و بهای کالا و خدمت میزان فوریت کار و ضرورت آن برای مشتری می باشد.

اگر یک مشتری نیاز فوری به کالا و خدمات شما داشته باشد و یا از حق انتخاب محدودی برخوردار باشد

ارزش و بهای کالا و خدمات شما افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت و از طرفی قدرت چانه زنی شما

نیز زیاد خواد شد. قیمت عامل مشترک همه معاملات می باشد اما همیشه عامل اصلی نیست.

سعی کنید« بها» و « ارزش» مالا و خدمات خود را افزایش دهید چرا که در این صورت از نظر مشتری ، قیمت آن کالا و خدمات اهمیتی نخواهد داشت.

 

همچنین ببینید

تغییر ذهن

تغییر ذهن

آنکه ذهن تو رار تغییر می دهد کیست؟ چطور خوب فکر کنید چطور خوب فکر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *