خانه / موفقیت فردی / هزینه یابی بر اساس فعالیت

هزینه یابی بر اساس فعالیت

ارزش آفرینی برای مشتریان

فعالیت هایی که ارزش آفرین است

مشتری از حذف فعالیت هایی که ارزش آفرین است زیان نمیبیند .

هزینه یابی بر اساس فعالیت زمینه ساز گنجانیدن چند رویه ای لازم برای ارزش آفرینی برای مشتری در یک تحلیل است .

بنگاه با استفاده از هزینه ی فعالیت ها میتواند آنها را دو دسته کند.

فعالیت هایه ارزش آفرین برای مشتری و فعالیت هایی که برای

مشتری ارزش آفرین نیست بنگاه میتواند فعالیت های دسته ی

اخیر را کنار بگذارد آن دسته از فعالیت های ارزش آفرین که در جریان

تحلیل ارزشی نا مکشوف مانده است می توان آغازی باشد برای فرایند

اصلی ارزش آفرینی هدف از تحلیل فرایند بهبود مشخصات کالا یا خدمت

تجدید ساختار فرایند ضمن کاستن از هزینه ها ،وحفظ یا بهسازی کیفیت است

تحلیل فرایند در یک کارخانه خودرو سازی مشتمل است بر طراحی و باز طراحی

قطعات اصلی و فرعی به منظور تحقق هدف های متصور از هر بخش خودرو با

هزینه ای از پیش تعیین شده. به طور نمونه نقش اصلی هر خودرو میسر ساختن

حمل و نقل است اما بخش هایی اصلی و فرعی خودرو به اجزا و خدماتی نیاز دارد

تا برای مشتری تولید ارزش کند .هر یک از آنها در کیفیت خودرو بهای آن نقش دارد تیم فرایند

متشکل از کسانی ک فعالیت های زنجیره ای ارزش را اداره میکنند در این تیم قالبا تامین

کنندگان و مشتریان نیز عضویت دارند وظیفه تیم شناسایی نقش هایی است که از

کالا یا خدمت متصور است و نیز وظیفه ی آن تحلیل اجزا یا خدماتی است که صرف هر نقش میشود با این هدف که ضمن رعایت سقف هزینه نصاب های کیفی و ارزشی تحقق یابد .

همچنین ببینید

رساندن افراد به اوج شایستگی

درس های مدیریت

رهبری یعنی رساندن افراد به اوج شایستگی آموزش خویشتن آموزش خویشتن: آنکسی که بتواند خویش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *