خانه / موفقیت فردی / رشوه دادن به مشتری چاره ساز نیست

رشوه دادن به مشتری چاره ساز نیست

چهار درس از بازاریابی

مدیریت در راه آینده

مدیریت در راه آینده : یکی از درس های برجسته ی بازاریابی در سده ی به شدت رقابتی بیست و یکم

و یکی از سرنوشت سازترین اندرزها این است که رشوه دادن به مشتری چاره ساز نیست.

برچیده شدن بساط هیوندای مدل اکسل نمونه ی برجسته ی ناکامی در بازاریابی است .

این خودرو هیچ عیبی نداشت . اما شرکت آن را زیر قیمت می فروخت.

در نتیجه سودی نداشت  تاخرج تبلیغ، خدمات، نمایندگی ها، یا بهسازی خودرو کند.

درس دوم ناظر برچگونگی تعریف بازار است ، درس چیزی که هم موفقیت در بازاریابی بود

و هم شکست: فتح بازار آمریکا با دستگاه های فکس. ژاپنی ها نپرسیدند « بازار این دستگاه چطور است؟ »

پرسیدند« برای کارهایی که این دستگاه می کند چه بازاری وجود دارد؟ »

و وقتی به رشد بخش پیک نامه بر، مثلا در فدرال اکسپرس ، نگاه کردند بیدرنگ متوجه شدند

که بازار فکس پیشاپیش آماده شده است . درس بعدی آن است که بازاریابی با حضور

همه ی مشتریان در بازار آغاز می شود نه با مشتریان ما. و درس آخر درس موفقیت کلیساهای

« روستایی » جدید است که به دگرگونی های ترکیب جمعیت چون فرصت بازاریابی نگاه  می کنند.

این چهار درس را در کسب و کارتان به کار ببندید سعی نکنید به مشتری

رشوه بدهید و از خود بپرسید برای کاری که فرآورده ی ما انجام می دهد چه بازاری هست ؟

فرض کنید همه ی مشتریان در بازار حضور دارند . از دگرگونی های جمعیتی بهره برداری کنید.

همچنین ببینید

بیماری ذهنی

بیماری‌های ذهنی

یافتن راه حل‌های سریع چیزی در ازای هیچ چیز دو بیماری ذهنی به وفور در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *