خانه / موفقیت فردی / رشوه دادن به مشتری چاره ساز نیست

رشوه دادن به مشتری چاره ساز نیست

چهار درس از بازاریابی

مدیریت در راه آینده

مدیریت در راه آینده : یکی از درس های برجسته ی بازاریابی در سده ی به شدت رقابتی بیست و یکم

و یکی از سرنوشت سازترین اندرزها این است که رشوه دادن به مشتری چاره ساز نیست.

برچیده شدن بساط هیوندای مدل اکسل نمونه ی برجسته ی ناکامی در بازاریابی است .

این خودرو هیچ عیبی نداشت . اما شرکت آن را زیر قیمت می فروخت.

در نتیجه سودی نداشت  تاخرج تبلیغ، خدمات، نمایندگی ها، یا بهسازی خودرو کند.

درس دوم ناظر برچگونگی تعریف بازار است ، درس چیزی که هم موفقیت در بازاریابی بود

و هم شکست: فتح بازار آمریکا با دستگاه های فکس. ژاپنی ها نپرسیدند « بازار این دستگاه چطور است؟ »

پرسیدند« برای کارهایی که این دستگاه می کند چه بازاری وجود دارد؟ »

و وقتی به رشد بخش پیک نامه بر، مثلا در فدرال اکسپرس ، نگاه کردند بیدرنگ متوجه شدند

که بازار فکس پیشاپیش آماده شده است . درس بعدی آن است که بازاریابی با حضور

همه ی مشتریان در بازار آغاز می شود نه با مشتریان ما. و درس آخر درس موفقیت کلیساهای

« روستایی » جدید است که به دگرگونی های ترکیب جمعیت چون فرصت بازاریابی نگاه  می کنند.

این چهار درس را در کسب و کارتان به کار ببندید سعی نکنید به مشتری

رشوه بدهید و از خود بپرسید برای کاری که فرآورده ی ما انجام می دهد چه بازاری هست ؟

فرض کنید همه ی مشتریان در بازار حضور دارند . از دگرگونی های جمعیتی بهره برداری کنید.

همچنین ببینید

جملات وین دایر

آموزه هایی از وین دایر

نیروی معنوی خطر یکدل شدن را بپذیر .هر جا ممکن شد خطر یکدل شدن را …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *