خانه / ثابت صفحه اول / درامد بیشتر کار کمتر

درامد بیشتر کار کمتر

سیستم سازی

رویکرد سیستمی

 

تکنیک های موثر ارتباط و تدابیر هوشمندانه به شما امکان می دهد تا اعتماد سازی کنید،

به راحتی بادیگران سخن بگویید و با هر کسی که ملاقات می کنید ، ارتباط مثبتی ایجاد کنید . این تکنیک ها

شما را قادر می سازد تا احساس عزت نفس مردم را افزایش دهید و باعث شوید احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند و شما را تحسین کنند.

اثر گذاری مثبت :

۱٫تماس چشمی مناسب برقرار کنیم :

برای برقراری ارتباط چشمی قوی به سرعت

چشمان افراد دیگر را برسی کنید.به یک کاآگاه چشم تبدیل شوید.

۲٫هنگام ملاقات با مردم اعتماد به نفس خود را حفظ کنید :

وقتی شخص جدیدی را ملاقات می کنید، لباسی

را که به تازگی خریده اید نپوشید، زیرا نمی دانید که در این لباس چه احساسی دارید و چگونه به نظر می رسید.

ابتدا لباس خود را در خانه بپوشید و امتحان کنید و اگر با آن راحت بودید آن را هنگام ملاقات بپوشید.

۳٫کاری کنید که بی صبرانه در انتظار ملاقات با شما باشند:

وقتی شخصی رابه شخص دیگری معرفی می کنید ،

ابتدا یک نکته ی مثبت درمورد آن فرد بگویید ، اگر یکی از آنها دوست صمیمی شما است ، از قبل باهم توافق کنید

که در طول معرفی از یکدیگر تعریف کنید. این روش به شما و دوستتان کمک می کند تا سردی جلسات و گرد همآیی های اجتماعی را ازبین ببرید.

۴٫کاری کنید که همه آرزومند شنیدن نظرات شما باشند :

رمز موفقیت ان است که وقتی دیگران در حال صحبت هستند

صحبت آنها را قطع نکنید . به جای ان ساکت باشید ، به دقت به سخنان دیگران توجه کنید وبا سخنران تماس چشمی برقرار کنید .

آرام و خونسرد باقی بمانید ، سرانجام وقتی نوبت شما رسید ة مردم به دقت به سخنان شما یعنی یک ناظر با ملاحضه توجه می کنند.

سلام و خداحافظی:
۱٫کارت ویزیت خود را باتشخیص به دیگران بدهید و کارت آنها رابگیرید:

وقتی کسی کارت ویزیت به شما می دهد ، آن کارت برایش بسیار ارزشمند است ،

آن را سریعا در جیب خود نگذارید. در عوض آن رابا دو دست بگیرید و بادقت به آن نگاه کنید

گویی به یک شاهکار هنری نگاه می کنید. سپس آن را پایینتر بگیرید و هر چند لحظه یک

بار نگاهی به آن بیندازید . وقتی کارت خود را به کسی می دهید ، آن را از یک جای کارت

بسیار شیک خارج کنید، به صورت افقی بالا آورده ، رو به روی فرد بگیرید و به او بدهید.

این کارت نشان می دهد که کارت شما و در نتیجه شغل و کسب و کارتان بسیار برایتان مهم است.

دیگران نیز به همین ترتیب به شما عکس العمل نشان می دهند ، با کارت های ویزیت با احترام برخورد کنید.

۲٫بدون پیش قدم شدن نشان دهید کسی را دوست دارید :

با یک حالت پراحساس به ان شخص نزدیک شوید و سپس به سرعت خود را عقب بکشید ،

این کار نشان می دهد که به او احترام می گذارید و رعایت حال او را می کنید.

۳٫با افراد مورد نظر خود ملاقات کنید :

وقتی شخص مورد نظر می نشیند ، یک صندلی در نزدیکی او انتخاب کنید .

اگر نزدیک کسی بنشینید ، شروع و ادامه صحبت بااو آسانتر است.

ارتباطات :
۱٫با افرادی که چند لحظه پیش ملاقات کرده اید ، گفتگویی جذاب داشته باشید :

مکالمه را طوری هدایت کنید که بیشتر راجع به مخاطب باشد .جزییاتی در مورد کارهای اخیر آنها بپرسید کهدر چند ساعت گذشته انجام داده اند صحبت در چنین جزییاتی برای مردم آسان است ، زیرا به تازگی آنها را انجام داده اند و از صحبت راجع به مموضوع مورد علاقه ی خود « یعنی خودشان » لذت می برند.

۲٫با افراد غریبه دوست شوید:

غریبه ها راتشویق کنید راجع به موضوعات ادامه دار صحبت کنند تا مکالمه ادامه پیدا کند.

تماس با فردی که قبلا با او مواجه شده اید مطمعن ترین روش ایجاد یک دوستی جدید است .

۳٫برای شروع و یا مشارکت در یک مکالمه تردید نکنید:

روز قبل از گردهمایی اجتماعی ، به دقت درباره ی مطالبی که مردم احتمالا راجع به آنها صحبت خواهند کرد فکر کنید.

نظرات خود را درباره ی یک یا چند مورد از این موضوعات اماده کنید .

در گردهمایی ، این آمادگی را دارید که خود را منطقی ، آگاه و پر از ایده نشان دهید.

۴٫وقتی کسی مزاحم شما می شود ، نظر خود را بیان کنید :

وقتی کسی مزاحم شما می شود اگر با همان روش جواب او را بدهید ،

مانند یک دستگاه ضبط سوت عمل کرده اید . مطلب مورد نظر خود رابا کلمات متفاوت بیان کنید .

ب بیان دیگر نوشابه قدیمی خود را در یک بطری جدید ارائه دهید.

۵٫سخنانی مناسب حال مخاطب بگویید :

نمی توان با کلمات پیچیده با شاگردان کلاس اول ابتدایی صحبت کرد . ارتباط اتخود رابا مخاطب به گونه ای شخصی تر

و خصوصی تر کنید که احساس راحتی کنند. به نحوه صحبت کردن آنها با یگران دقت کنید :

« وقتی در شهر رم هستید ، مانند رمی ها سخن بگویید »

۶٫پشت سر مردم طوری حرف بزنید که خوششان بیاید :

مردم همیشه مشتاقند نظر دیگران را در مورد خودشان بدانند ،

بنابراین مطلب خوبی در مورد انان بگویید.

۷٫کاری کنید که همه در صحبت کردن با شما احساس راحتی بکنند :

برای شرکت در مکالمه ای که برای دیگران هم خالی از لطف نباشد ،

مطمعن شوید که آنها حداقل از نظر فیزیکی راحت هستند.

۸٫خود را قدرتمند نشان دهید :

وقتی کسی نکته ای را می گوید ، چندبار چانه خود را از حالت موازی با زمین کمی بالاتر بیاورید

( پایین آوردن چانه نشانه توافق است) البته این کار ممکن مبتکرانه به نظر آید. پس با احتیاط از آن استفاده کنید

۹٫طوری بخندید که مورد احترام قرار بگیرید :

خندیدن مسری است وقتی مردم اطراف شما کاری هوشمندانه یا خنده دار انجام می دهند ،

اواین کسی باشید که باصدای بلند می خندید . به دیگران نشان دهید که از مصاحبت با آنها لذت می برید.

۱۰٫ذهن افراد رابخوانید :

برای اینکه بفهمید مردم چگونه فکر می کنند ، به صورت آنها نگاه کنید .

اگر لب های آنها به آرامی بالا برود مشخص است احساس خوبی دارند.

اگر صورت های آنها خشک و بی روح باشد و لب هایشان آویزان باشد ،

معلوم است طور دیگری فکر می کنند. مکالمات خود را براساس این حالات پیش ببرید.

 

اجتماعی شدن :

بساری از مردم به مهمانی می روند تا روابط اجتماعی خود را گسترش دهند اما اغلب احساس راحتی نمی کنند برای اینکه خوش بگذرانید ، نکات زیر را به کار بگیرید:

در یک مهمانی بزرگ دوستانی پیدا کنید :

اگر کمی زودتر به مهمانی بروید می توانید با افرادی کهپیش از شما رسیده اند ، ارتباط برقرار کنید.

و وقتی دوستان آنها به مهمانی آمدند ، آنهاشما را به دوستانشان معرفی می کنند .

وقتی کسی تنها به نظر می رسد لبخند بزرگی به او بزنید به سرعت وارد صحبت شوید و او را برای همیشه به دوست خود تبدیل کنید.

در یک گرد همایی تنها و سر در گم به نظر نیایید :

طوری وارد سالن شوید کهگویی مالک آن هستید ، به همه جای سالن نگاه کنید

و چنان با اشتیاق نگاه خود را بچرخانید که گویی کسی را که می شناسید ، دیدهاید.

دعوت کسی را رد کنید و همچنین ارتباط را حفظ کنید:

وقتی احساس می کنید باید دعوتی را برای یک مهمانی بپذیرید که ترجیح می دهید ازآن اجتناب کنید ،

خود را هیجانزده و مشتاق نشان دهید . بعد با آن شخص تماس بگیرید و بگویید با کمال تاسف برنامه های شما امکان شرکت در آن مراسم را به شما نمی دهند.

ایمیل و موبایل:

باید ها و نبایدهای استفاده از ایمیل و تلفن همراه در برقراری ارتباطات عبارتند از:
وقتی خارج از محل کار هستید ، ثابت کنید فرد خاصی هستید :

به پیام های اتوماتیک اعتماد نکنید ، پیام های خصوصی و دوستانه برای افراد ارسال کنید .

چه کنید که ایمیل هایتان مطمعن به نظر آیند: در جملات خود از افعال زمان گذشته استفاده نکنید

و ننویسید « امیدوار بودم که ..» بنویسید « امیدوارم که شما»  زمان گذشته عدم اطمینان را نشان می دهد.

از خودپسند به نظر آمدن در ایمیل اجتناب کنید :

از کلمه « من » کمتر استفاده کنید

پیام های خود را امضا کنید :

هیچ چیزبرای یک نفر مهمتر از اسمش نیست . نام گیرنده ی نامه را در جمله آخر پیام خود لحاظ کنید/.

 

 

از تحقیر دیگران به وسیله ایمیل اجتناب کنید :

همه ها و پیام های زنجیره ای را که ممکن است به صورت اتوماتیک ضمیمه

پیام های ارسالی شما باشند را دوباره چک کنید. پیام های اشتباه را برای افراد اشتباه نفرستید .

خود را صاحب نظر نشان دهید :

ببینید در محل زندگی کسانی که  دریافت کننده ایمیل شما هستند چه اتفاقاتی می افتد

و در ارتباطات خود به حوادثی اشاره کنید که قرار است در آینده در آن محل اتفاق بیوفتد.

جستجو در وب تنها چند ثانیه طول می کشد و همین کار باعث می شود سود زیادی از دریافت کنندگان پیام خود به دست آورید .

با استفاده از موبایل خود عزت نفس آنها را افزایش دهید : بودن با کسی که مرتبا با جواب

دادن به تلفن همراه خود، مزاحم صحبت های شما می شود، بسیار توهین آمیز است .

وقتی باکسی هستید، با خاموش کردن تلفن همراه خود، نشان دهید که برایش ارزش قائلید .

کارهایی که نباید انجام دهید :

مردم گاهی بی معنی ترین سخنان را می گویند و بی معنی ترین

کارها را انجام می دهند. از ارتکاب این اشتباهات اجتناب کنید .

طوری رفتار کنید که مردم شما را کم اهمیت نپندارند،

هرگز از عبارت « وقت ناهار من» استفاده نکنید . این جمله نشان می دهد

که شما مسئول زمان خود نیستید و رییستان تصمیم می گیرد .

از گفتن جملات احمقانه معمولا اجتناب کنید :

از گفتن جملات « متاسفم ، وقت نکردم با شما تماس بگیرم ، یا برای شما نامه بنویسم و یا نزد شما بیایم » اجتناب کنید

این جملات نشان می دهد شخص مذکور لیاقت زمان را نداشته است . وقتی فراد را به فرودگاه می رسانید به آنها نگویید

« پرواز امنی داشته باشید» ، این جمله نشان می دهد فکر می کنید آنها می میرند. به کسانی که به  آنها قدم میزنید نگویید

« مواظب باشید پاییتان نلغزد» زیرا فکر می کنند آنها را دست و پا چلفتی میدانید.

بفهمید در چه مواردی نباید دوستانه رفتار کنید :

گاهی مردم نمی خواهند با آنها دوستانه رفتار کنید ، مخصوصا وقتی در حال جرو بحث و یا حمل اسباب اساس هستند .

وقتی کسی را دیدید و فهمیدید که نمی خواهد به او نزدیک شوید، پس به او نزدیک نشوید. وقتی کسی غمگین یا بیمار

است شاید اطلاعاتی را افشا کند که بسیار خصوصی هستند، پس بهتر است سریعا موضوع بحث را عوض کنید.

از متقلب به نظر آمدن اجتناب کنیم :

هرگز از عبارات « سریحا بگوییم…» یا « بگذارید با شما رو راست باشم » استفاده نکنید.

چنین عباراتی نشان می دهند که بسته به شخصی که در حال مکالمه با او هستید ممکنن است رو راست یا غیر رو راست باشید .

ارتباطات شخصی :

هیچ چیز مهمتر از ارتباطات شخصی نسیت. برای ارتقا روابط شخصی خود از نکان زیر کمک بگیرید:

چه کنید که همیشه تشکر شما را به خاطر داشته باشند:

وقتی مردم به شما لطفی می کنند ، هدیه ای می دهند یا رفتار با ملاحظه ای انجام می دهند ،

به سرعت از آنها تشکر کنید . سپس گام دیگری بردارید و مدتی بعد دوباره از آنها تشکر کنید.

از آنها طوری تعریف کنید که هرگز فراموش نکنند:

تعریف خود را با اضافه کردن جزییات طولانی کیند . باید نشان دهید که همه ی تلاش های آن فرد را فهمیده اید و به آن ارج می نهید .

ارتباط خود با شریکتان را بهبود ببخشید :

همیشه مطالب مثبتی راجع به شریک خود بگویید ، چه خودش حاظر باشد و چه نباشد.

 

 

 

 

همچنین ببینید

تبلیغات کم هزینه

چگونه از تبلیغات رقیب سود ببرید

از تبلیغات دیگران استفاده کنید تبلیغات کم هزینه اگر تمام کارها به ناکامی بینجامد ممکن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *