خانه / داستان و مطالب متفرقه / قصه هایی برای از بین بردن غصه ها

قصه هایی برای از بین بردن غصه ها

قصه هایی برای از بین بردن غصه ها

شادمانی یک انتخاب است

زن ۹۲ساله ای نابینایی ،چون شوهرش فوت کرده بود ، چاره ای نداشت جز اینکه به خانه سالمندان برود.

مدت طولانی در سرسرای خانه سالمندان منتظر ایستاد تا سرانجام به او گفتند که اتاقش حاظر است.

شخصی که او را در راهرو همراهی می کرد برای او در مورد موقعیت اتاقش حرف زد …

زن سالخورده گفت: عالی است چقدر این اتاق رادوست دارم! همراهش به او گفت : اما شما هنوز اتاق را ندیده اید؟!

زن سالخورده جواب داد : ابدا مهم نیست ، خوشبختی چیزی است که پیشاپیش درباره اش تصمیم می گیرید.

اینکه چقدر اتاقم را دوست دارم ارتباطی به این ندارد وسایلش چگونه چیده شده است.

مهم این است که من ذهن خود را چگونه می چینم.

شاید بزرگترین افسانه ای که به غلط در میان تمام جوامع انسانی وجود دارد این است که روحیات و حالات عاطفی چیزی است که بدون اراده و انتخاب ما و توسط افراد و شرایط بیرونی برما تحمیل می شود.در نتیجه این باور انسان به مثابه یک دماسنج تلقی میشود که با توجه به شرایط بیرونی عکس العمل نشان می دهد. اما در مقابل قسمت مهمی از تلاش های صورت گرفته در روانشناسی مثبت گرا و کتاب های خود یاری ونیز جریاناتی چون ((شناخت درمانی)) و ((هوش هیجانی )) متوجه کردن انسان به نقش و مسئولیتش در شکل گیری عواطف و احساساتش می باشد . براین اساس این گونه بیان می شود که هیجان چیزی نیست که از بیرون دیکته شود. بلکه نتیجه ی فعل و انفعالات درونی ، شناخت و نوع اندیشه و تفکر است. و ما مسئول تمام روحیاتی هستیم که در زندگی روزمره آنها را تجربه می کنیم.

آخرین آزادی انسان، قدرت انتخاب نگرش در مجموعه ی مشخصی از شرایط است.

همچنین ببینید

برند سازی

ده فاجعه ی بزرگ برندسازی در جهان

انواع برند ومعنای آنها برند و شعار سازمان ها ۱٫ برند Braniff شعار کوتاه «رو …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *