نوشته های تازه

اهمیت تعیین موقعیت مناسب کاری افراد

نظم و انضباط

هیچ کس چیزی را که به زمین افتاده نمی‌خورد هر چیز سر جای خودش برنج باید در ظرف باشد تا خورده شود. زمانی که به زمین ریخت دیگر هیچ کس آن را نمی‌خورد همه کس و همه چیز در این جهان جایی دارند و تنها زمانی نظم و انضباط برقرار …

بیشتر بخوانید »

بهتر از رقیب باشید

رقابت در بازاریابی

رقابت در بازاریابی از رقبایتان قوی‌تر باشید در صورتی در تجارت موفق خواهید بود که سیستم تجارتی شما از رقبایتان قوی‌تر باشد کالای تجاری و یا خدمات شما هر چقدر موفق و پر طرفدار باشد، با گذشت زمان نیاز به تنوع و نوآوری دارد. اگر حرف جدیدی برای گفتن نداشته …

بیشتر بخوانید »

دلایل تورم

دلایل تورم

دلایلی که باعث تورم میشوند مبارزه با تورم اقتصاددانان همواره با این امید از خواب بیدار می‌شوند تا شانس این را داشته باشند که با عوامل ایجاد کننده‌ی تورم مبارزه کنند. اگر چه هیچ توافق کلی در عوامل به وجود آورنده تورم وجود ندارد اما تءوری‌هایی که تقریبا به صورت …

بیشتر بخوانید »

تحلیل مسائل کاری به شکلی مناسب

تحلیل و بررسی

فلج شدن از طریق تحلیل اختلال در عملکرد گاهی اوقات مردم آنقدر درگیر آزمایش و پی‌گیری امور مختلف می‌شوند که از مهمترین کاری که باید همواره بیشترین میزان زمان خود را صرف آن کنند یعنی بازاریابی باز می‌مانند. این مسئله فلج شدن از طریق تحلیل و بررسی است. یعنی شما …

بیشتر بخوانید »

پیشنهاد های زنجیره ای

پیشنهاد های زنجیره ای

ابزارهای ارزیابی پیشنهاد پیشنهاد خوب و موثر ابزارهای ارزیابی پیشنهاد: چگونه می‌توانید متوجه شوید که پیشنهاد شما به خریدار به حد کافی خوب و موثر است یا نه؟ با انجام آزمایشات درست و معقول در حوزه‌ی بازاریابی می‌توانید پیش بینی‌های کاملا موثقی در مورد موثر بودن یا نبودن اقدامات و …

بیشتر بخوانید »

تاکتیک‌های ریسک‌زدایی

ریسک زدایی

ابزاری که تاثیر گذاریتان را افزایش می‌دهد تقویت کننده‌های پیشنهاد تقویت کننده‌های پیشنهاد: چگونه محصول عالیتان را به چیزی تبدیل کنید که مشتری بخواهد همین الان آن را داشته باشد؟ تقویت کننده‌های پیشنهاد در واقع ابزاری هستند که میزان اثر گذاریتان را افزایش می‌دهند اگر از این تقویت کننده‌ها به …

بیشتر بخوانید »

برای مشکلات راه حل بیابید

راه حل بیابید

دنبال درد نگردید درمان را پیدا کنید درد یا درمان درد یا درمان: بیشتر مردم مشکلات را می‌بینند این امر استعداد یا توانایی خاصی نمی‌خواهد همان‌طور که آلفرد مونتاپرت می‌گوید:«اکثر مردم دشواری‌ها را می‌بینند، اما شمار کسانی که هدف‌ها را ببینند اندک است، تاریخ کامیابی اینها را رقم می‌زند در …

بیشتر بخوانید »

عرضه‌ی پیشنهاد ردنشدنی

عرضه ی پیشنهاد رد نشدنی

فرمول استثنایی فروختن لیوان دوم آب عرضه‌ی پیشنهاد ردنشدنی به افرادی تشنه و فروختن لیوان دوم آب به آنها. شما قادر هستید به موفقیتی دست پیدا کنید که خارج از انتظاراتتان باشد. یک فرمول ساده برای این کار وجود دارد. بگذارید آن را فرمول استثنایی بنامیم چرا که تقریبا همیشه …

بیشتر بخوانید »

تیم با کفایت عضو لایق می‌خواهد

کیفیت کار گروهی

کیفیت زندگی ما تابع مستقیم تعالی طلبی ماست کیفیت در یادها می‌ماند واژه‌ی با کفایت گاه مفهومی ضعیف‌تر دارد وقتی که از کفایت لازم برای کار تیمی حرف می‌زنیم منظورمان کمال شایستگی است. اعضای با کفایت هر تیمی صلاحیت و توانایی انجام کار را به بهترین وجه ممکن دارند ویژگی …

بیشتر بخوانید »

نیاز به پیدایش کسب و کار

نیاز اصلی کسب و کار

نیاز اصلی کسب و کار هسته‌ی اصلی تمام کسب و کارها هسته‌ی اصلی تمام کسب و کارها به زمانی بر می‌گردد که انسان‌ها برای اولین بار با هم تعاملاتی ابتدایی بر قرار کردند می‌توان گفت که تمام کسب و کارهایی که از ابتدای پیدایش بشر تا کنون شکل گرفته‌اند بر …

بیشتر بخوانید »

هم دست و هم داستانان

همدستی و همدلی در گروه

اول باید با یکدیگر کار کرد بعد با یکدیگر برنده شد.  یکی ضرب در چند همدستی یکی ضرب در چند است: همه‌ی قدرت ما در اتحاد است نفاق و اختلاف منشا بسی خطرهاست. چالش‌های بزرگ کار تیمی بزرگ می‌طلبد و ضروری‌ترین صفتی که تیم را در کارهای دشوار موفق می‌سازد …

بیشتر بخوانید »

شکی نست که شما گذشته‌تان نیستید

شما گذشته تان نیستید

شما گذشته‌تان نیستید چگونه خودت را تعریف می‌کنی گاهی بخشی از اینکه چگونه خودت را تعریف می‌کنی ریشه در گذشته‌ات دارد مثلا شکست‌هایی که داشته‌ای اما خیلی‌ها خود را بر اساس اینده‌شان تعریف می‌کنند. توجه داشته باشید هر آنچه را پیوسته به عبارت « من هستم» پیوند می‌دهید همان خواهید …

بیشتر بخوانید »

تغییر هویت

تغییر هویت

تمرینی برای تغییر هویت خویش چه چیزی بیانگر شخصیت است چه چیزی بیانگر شخصیت است؟ اگر می‌توانستید نام خود را در فرهنگ لغات بیابید، چه تعریفی از خود در آنجا مشاهده می‌کردید؟ آیا فقط یک جمله‌ی سه کلمه‌ای و یا چند صفحه مطالب و یا حتی یک جلد کتاب؟ هم …

بیشتر بخوانید »

می‌خواهیم چه کسی شویم

شخصیت و هویت

من چنین هستم… چنان خواهم شد اگر مرتبا بگویید:« من چنین هستم…» و «چنان خواهم شد ..» مثلا بعضی‌ها می‌گویند:« من آدم تنبلی هستم» در حالی که تنبل نیستد آنها هدف‌های انگیزه بخش ندارند. محیط زندگی ما می‌تواند هویت و شخصیت خاصی را به ما تحمیل کند یا آن را …

بیشتر بخوانید »

به دنبال مشتری بگردید

به دنبال مشتری باشید

بازاریاب و مشتری همیشه حق با مشتری است همیشه حق با مشتری است. منتظر نباشید تا مشتری با پای خودش به سراغ شما بیاید، شما باید به دنبال او بگردید. اگر شما به دنبال مشتری نباشید دیگران این کار را انجام می‌دهند. مشتری خرسند و راضی بهترین تبلیغ کننده برای …

بیشتر بخوانید »